Skip to main content

JELCZ L090M #51

02.10.2009

Usunięto z pojazdu całopojazdową reklamę. Tak więc oprócz powierzchni bocznych i tylnej blachy trzeba było wyczyścić wszystkie szyby. Ponieważ nasz pojazd 3.10.2009r. brał udział w imprezie „Ostatnie żniwa sądeckich kombajnów” nie udało się usunąć kleju pozostałego po folii.

04.12.2009

Prace ruszają pełną parą. Pojazd został całkowicie oczyszczony z kleju, wymyto nieużywane od lat schowki, określono szczegółowo rzeczy które jeszcze trzeba zrobić. Czas nieco zweryfikował pierwotne założenia – podczas remontu wyszło jeszcze kilka kolejnych rzeczy do poprawki.

12.12.2009

Trwa ustalanie które elementy poszycie trzeba wymienić bądź naprawić. Również szykujemy wszystkie detale jakie #51 utracił przez 10 lat swojej służby – części te zostały odkupione na złomie z #52 i #53.

25.01.2010

Rozpoczął się remont kapitalny. Na początek nadkola następnie schowek.

29.01.2010

Dalsze postępy (schody, schowek itp).

06.02.2010

Gotowy na lakierowanie.

12.02.2010

Lakiernia i pierwsza warstwa podkładu.

01.03.2010

Ukończone drzwi i lakier na dachu oraz górnej części autobusu.

03.03.2010

W lakierze.

05.03.2010

Rozpoczynamy sprzątanie i montaż pierwszych elementów. Wóz wygląda tak jak w 1999r.

12.03.2010

Montaż trwa, a wóz się już prezentuje.

09.04.2010

Pompa paliwowa naprawiona, instalacja elektryczna spięta, nadkola zamontowane, listwy od drzwi kierowcy przynitowane, hamulce sprawne – zostało już tak niewiele.

06.05.2010

Wszelkie informacje o naprawionym układzie paliwowym są przedwczesne – dopiero dziś udaje się ostatecznie sforsować wszelkie trudności i uznać wóz sprawnym.

15.05.2010

Czyszczenie za ostatnim rzędem siedzeń, wymiana porysowanych tyłów oraz nowy pokrowiec fotela kierowcy.

21.05.2010

Operacja połysk (i jelczańskie napisy, i biały pasek, i nowa stojanka).

28.05.2010

Zakończył się trudny przegląd autobusu jako zabytku.

02.06.2010

Otrzymaliśmy upragnione tablice pojazdu zabytkowego.